۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

سرپرست پلیس راهور البرز:

ثبت تخلفات رانندگی در البرز به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد

ثبت تخلفات رانندگی در البرز به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد

البرز - سرپرست پلیس راهور استان البرز گفت: ثبت تخلفات رانندگی در استان با الحاق خودروی مکانیزه ثبت تخلفات به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور ظهر یکشنبه در ستاد پلیس راهور استان البرز اظهار داشت: روز گذشته در مراسمی با حضور سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز و چپردار رئیس شورای شهر، مهندس سیرائی شهردار کلان‌شهر کرج و سایر مسئولان حوزه ترافیک در سالن جلسات شهرداری، ۵ دستگاه دوربین نظارتی، سه خودروی مکانیزه ثبت تخلفات ساکن و یک دستگاه دوربین ثبت سرعت به تجهیزات ثبت جرایم رانندگی در شهر کرج ملحق شد.

وی افزود: با توجه به رشد استفاده از وسایل نقلیه شخصی و تراکم حاصل از آن متأسفانه مشاهده می‌شود رانندگان بدون توجه به موقعیت مکانی وسیله نقلیه اقدام به توقف کرده و باعث سلب آسایش و ایمنی تردد سایر همشهریان می‌شوند.

سرپرست پلیس راهور استان البرز گفت: در همین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با بکارگیری خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات در شهر کرج و اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات ساکن در صدد کاهش مشکلات به وجود آمده است.

سرهنگ رحمتی پور از به کارگیری ۳ خودروی مکانیزه ثبت تخلفات ساکن خبر داد و گفت: در حال حاضر چهار خودروی ثبت تخلفات ساکن در کرج وجود دارد که خودروهای ثبت مکانیزه تخلفات با تردد در معابر شلوغ و مناطق مرکزی شهر اقدام به ثبت تخلفاتی از جمله پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو، توقف در ایستگاه تاکسی و اتوبوس، توقف در حریم تقاطع و میدان به صورت مکانیزه می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: بنا بر ماده ۱۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغیه سال ۱۳۹۰ در صورت توقف وسایل نقلیه و ترک آن یا امتناع راننده از حرکت وسیله نقلیه در محل‌هایی که توقف آنها به هر میزان موجب بروز خطر و کاهش ظرفیت و انسداد راه شود و همچنین توقف در پیاده روها، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی مکلفند ضمن صدور جریمه نسبت به انتقال آن وسیله نقلیه به پارکینگ اقدام کنند.

وی افزود: همچنین ۵ دوربین نظارتی در سه راه تهران، گلشهر خیابان انوشیروان، دولت آباد، بلوار بهشتی نبش خیابان انقلاب و میدان استاندارد راه اندازی شدند.

سرپرست پلیس راهور استان البرز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم رانندگان باید مد نظر داشته باشند که توقف در مکان‌های پارک ممنوع نوعی حق‌الناس است و بنابراین از یکایک رانندگان می‌خواهیم ضمن رعایت قوانین و مقررات از تجاوز به حقوق دیگر رانندگان خودداری کنند تا انشااله شاهد افزایش انضباط ترافیکی در سطح معابر باشیم.

کد خبر 5428974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha